rahaa, rahaaaa

rahaa, rahaaaa
tahtooo, tahtooo

torstai 13. maaliskuuta 2014

aika on vierähtänyt

Helmikuu on taputeltu ja miinuksellehan sekin kuukausi meni. Budjetti täytyy käydä uudelleen läpi. Kaikkea mahdollista ylimääräistä tuli viime kuussa. Auton katsastus 80 €. Lapset piti käyttää parturissa, koska minun leikkaus ei enää kelpaa. En osaa leikata hiuksia muutakuin koneella ja 5mm sängen :D se ei kuulemma kelpaa enää. Noh, siihen upposi 90€, vaikka käytiin paikkakunnan melkein halvimmalla parturilla. Lasten harrastusreissu lomaviikolla otti 80€.... Jotenkin kummasti se raha taas katoaa lompakosta. Ruokakustannuksissa olen pysynyt tässä kuussa tiukkana. Tällä viikolla olen meinannut jo pariin kertaan käydä kaupassa, mutta en ole sittenkään menny. Hyvä minä! Kaupasta olisi taas hankittu jotain ylimääräistä kumminkin. Olen ajatellut että ensi kuussa kokeilen sellaista konstia, että palkkapäivänä nostan käteiseksi sen summan joka ruokakustannuksiin saa maksimissaan mennä. Varmaan sen tajuaa paremmin kun käsittelee fyysistä rahaa ja näkee kuinka se hupenee. Tosin viimekuussa ruokalaskua kasvatti hiihtoloma viikko. Lapset kun on kotona, niin jääkaappi on koko ajan tyhjänä... Tässä kuussa ruokalaskua kasvattaa omat syntymäpäivät ja pakolliset sukulaisille järjestettävät kahvikekkerit.
En tiedä kuinka tulen selviämään tästä keväästä lisätöiden kanssa. Lisätöistä saatava rahallinen korvaus ei ole kyllä menetetyn ajan veroinen, huoooh. Töitä on vain niiiiiin paljon. Onneksi vanhin lapsista on aloittanut ensimmäisen työnsä. Hän on aloittanut mainosten jaon. Se helpottaa minuakin suunnattomasti, että hän pystyy nyt itse suunnittelemaan omat hankintansa, eikä kaikki ole minun lompakon varassa. Hänellä on tänään ensimmäinen palkkapäivä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti